Kiitos käynnistä!
Jos pidit lukemastasi, niin palaa ihmeessä takaisin, tai laita vaikka sähköposti seurantaan
Kommentoidakin saa tai laittaa linkkejä hyödylliseen materiaaliin, kommentteihin tai postilla...miksei facebookiinkin
Blogilinkkiä ja yksittäisiä kirjoituksia saa ja on suositeltavaa jakaa, luonnollisesti

Kiitos!

keskiviikko 2. syyskuuta 2015

Minä - Maahanmuuttokriitikon kaikki salaisuudet

Olen aktiivisesti liikkunut Usarin sivuilla kuukauden, toki aiempien vuosien varrella vieraillut epäsäännöllisemmin. Vei vuosia uskaltaa kirjoittaa tänne, koska olin lukenut keskusteluita, joita käydään kirjoitusten "jatkoilla".

Niissä pelotti minua kaksi asiaa: 1) se etten osaisi vastata, jos minun kirjoituksista tulisi niin vaativia kysymyksiä tai pohdintoja kuin täällä parhaillaan näkee ja 2) koska keskustelut näyttivät aika ajoin melkoisilta sirkushuveilta; sellaisilta, jotka vaikuttavat sanallisilta vastineilta tapahtumille, joiden areenaksi Colosseum rakennettiin.

Olen toipunut kohdasta yksi - se oli naurettavan helppoa (ehkä kommentteja on ollut vähän), kirjoittaja on yleensä aika hyvin perillä kirjoittamastaan aiheesta, jos itsekunnioitusta ja pedanttisuutta riittää nimeksi.

Kohta kaksi häiritsee. En väitä, että olisin itse lammas, kun väittely alkaa, enkä pistäisi pahaksi vaikka heittäisivät rinkiin gladiaattorille - siis bloggarille - leijonan tai kaksi. Taistelen "hyvän taistelun", kuten Paolo Coelho kirjoittaa, ja voitan - tai häviän - tärkeintä on "hyvä taistelu".

Keskustelu avartaa aina ja rehellinen väittely saa aivosolut hohkaamaan, adrenaalista saa hyvän rennon olon  kuin urheilusta konsanaan. Eriävät mielipiteet rikastuttavat, niistä oppii aina. Jollei omasta ajattelustaan, niin toisen. Joskus jopa saatetaan lähentyä ajatuksissa ja löytää yhtäläisyyksiä.

Mutta se kakkonen polttelee sisällä. Se on kuin keihäitä alettaisiin heitellä katsomosta tai pahimmillaan  kuin Colosseumille astelisi mies, joka avaisi sarjatulen sadan metrin päästä varmuuden vuoksi välttääkseen "hyvän taistelun" puhkomalla gladiaattorin täyteen leimoja ilman selityksen sijaa.

Siksipä. Jotta kenenkään ei tarvitsisi ennakkoaseilla käydä kimppuuni, ajattelin jakaa kaiken tarvittavan tiedon tässä ja vahinko laukausten sattuessa (niiden taholta, jotka eivät tätä ole lukeneet) väiltän tämän sen sijasta, että lähtisin inttamään tai vaikenisin.

Olen kirjoittanut harvinaisen paljon maahanmuuttokriittisiä kirjoituksia. Taisi olla viisi kun listaa vilkaisia, kaikkiaan 15 kirjoitusta. Lisäksi toiset viisi, jotka sivuavat aihetta. Olen mm. puolustanut Immosta ja persuja, joten voisi - jos ei tarkemmin tarkastele - olettaa, että olen persu (sitoutumaton persu).

Tietenkin mitä muutakaan? Paljastan salaisuuden, josta jo preview'n annoin, en ole koskaan äänestänyt tai edes miettinyt persujen äänestämistä. Olen luistellut äänestyskopeissa milloin keskustan, kokkareiden, demareiden, nuorsuomalaisten, vihreiden ja KD:n väreissä. Varsinainen sateenkaarimies. Ja kyllä, jos muistan oikein olen äänestänyt niitä VIHERvassareita kahdesti. Siitä on joku aika, ehkä mies, vihreät tai ajat ovat muuttuneet, mutta kuka tietää ne muuttuvat uudelleen. Ehkä äänestän vielä joskus persujakin. En muuten pidä sanaa vihervasemmisto haukkumasanana vaan kuvaamaan tiettyä poliittista ideologiaa. Jos alan kommentoimaan "sinäkin olet sellainen vihervassari" tai "kaikki vihervassarit" niin vetäkää hirteen.

Sateenkaaresta tulimieleen, että rakastan sitä kauneitta ja ihmeellisyyttä, kuten jokainen lapsi, mutta en oikein ole koskaan ymmärtänyt mitä tekemistä sillä on homojen kanssa. Persu tai fundamentalistikristitty! Jos en ole persuja....niin, kyllä hihhuli - aidoimmasta päästä. Monet osasivat leimansa tällätä, mutta saattaa tulla myös yllärinä joillekin. Suurimmalle osalle tutuista tulee. Olin lähellä poistaa yhden fb-ystävän, en ole koskaan tehnyt niin aiemmin, mutta meille tuli erimielisyyksiä eräästä kirjoituksestä Usarissa. Joten menköön olen fundametalisti.

Eli olen kreationisti, homojen vihaaja, en hyväksy aborttia enkä eutanasiaa, Raamattu on ainoa totuus ja aina kun saan tilaisuuden valitsen pari nasevaa ennalta poimittua Raamatun lausetta 43 sivuisesta wordista - lisäksi minulla on aina neljä välilehteä uskonkirjat.nettiä valmiina. Vapaa-aikani (kun en kirjoita) vietän kiertämässä Aito avioliitto-kampanjan merkeissä. En ole islamofobinen - vihaan heitä. Islam on saatanasta ja muslimit sen kätyreitä. No, hoh! Parhaimmillan varmaan....

Uskon Raamattuun, en kreationismiin. En valitettavasti edes vihaa homoja. Silti vastustan ns. tasa-arvoista avioliittolakia, näemmä suotta. En hyväksi homojen adoptiota, aborttia en pidä hyvänä ja eutanasiaa kannatan (tietyin rajauksin). Raamattu on totuus, mutta se ei todellakaan ole ainoa totuus. Apuvälineet ovat joskus hyviä. Ellei tarve ehdottomasti vaadi vältän Raamatun lauseita (en edes muista yhtään ulkoa). En välitä keskustella saati väitellä uskonasioista, jos joku kysyy tai osoittaa kiinnostusta olen avoin.

Aito-avioliitto, tiesittekö muuten, ettei sen aloitteen yksikään arumentti ole Raamatusta? (ellen nyt ihan väärässä) Aloite on hieno! Se vaan on vuosia liian myöhässä. Demokraattinen päätös tehtiin jo. Rehellisesti sanottuna (ja nyt ei enää tarvitse huolehtia uskonvihaajista, sillä "omani" puukottavat selkään tai jopa suoraan vatsaan) Aito-Avioliitto aloite on mielestäni räikeässä ristiriidassa demokratia kanssa ellei se saa vähintään 200 000 kannattajaa, ja silti se on riidassa demokratian kanssa. Toivon että eduskunta jättää sen käsittelemättä ellei  se saavuta selkeästi suurempaa nimimäärää kuin vasta-aloitteensa. Itse en sitä allekirjoita.

Mutta se maahanmuutto. Joku taisikin jo vastata minulle, että jos olen sitä mieltä, että en halua enää yhtään ulkomaalaista Suomeen (jota mieltä en ole), olen 1) suvaitsematon, 2) (olikohan niin, että rasisti) ja 3) haluan kaikki Suomessa asuvat ulkomaalaiset pois, koska en voi sietää niitä niitä. Mielenkiintoinen päättelyketju. Jos siis olen juonut kolme olutta ja minulle tarjotaan neljättä, enkä halua, olen paha ihminen ja vihaan olutta sekä laitan sormet kurkkuun oksentaakseni ne kolme pois jos suinkin mahdollista? Jokaisella on oikeus mielipiteeseen tietenkin... En muuten juo, itse.

Toisaalta sellaisia mielipiteitä vastaan olen jo aika pahasti, että toisen nähtyä suunnattoman määrän vaivaa laatiakseen, vaikkapa, blogikirjoituksen. Toinen tulee keskusteluun ja kerskaa, ettei lukenut juttua, mutta se on ihan paska ja sä oot väärässä. Osoittaa mielestäni erittäin huonoa makua ja epäkunnioitusta.

Maahanmuuttokriittisyys ei tee ihmisestä rasistia, ajattelevan vain. Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvissa on varmana rasisteja, mutta niin on niissä, jotka eivät sano mitään, ja myös niissä, jotka ovat muka suvaitsevaisia (apua kirosana). En ymmärrä miksi, mutta kerron silti. Pojan jalkapallo joukkueen molemmat valmentajat ovat ulkomaalaistaustaisia ja tullaan hyvin juttuun. Töissä oli kymmeniä eri kansalaisuuksia....jne. Mitä ne osoittavat, ei mitään, kaikkihan me olemme tekemisissä heidän kanssa  halusimme tai emme.

Mutta minä olen pomoni ehdottomasta suorasta kiellosta huolimatta aikanani palkannut ihka aidon "afrikan neekerin". Oli muuten hyvä työntekijä. Eräs työntekijä kutsui minut venäläis-tadzikistanilaisiin häihin, toinen, jonka otin ensimmäisenä mustana toimistohommiin firmassa näillä leveyksillä (oli muuten oikeasti kollegoilla joillakin hieman hengenhaukkomista) myöhemmin kutsutsui perhepiirissä hänen häihinsä Keniaan - en usko että se oli pelkästään kiitosta urasta, jonka hänelle rakensin.

Niin, kyllä vaimoni lapset ovat molemmat "vain" puoliksi suomalaisia...enkä ole miettinyt keinoa palauttaa heitä takaisin. Ovat liian rakkaita, jotta niin syvälle leimattu rasismini saisi voiton.

Maahanmuuton lisäksi karsastan islamia. Siinä on jotain muodossa ja laadussa, josta en pidä. Voisin määritellä tarkemmin, mutta se vaatisi useita erillisiä kirjoituksia. Mielestäni minulla on siihen oikeus. Ketään muslimia (joita olen tuntenut useita kymmeniä) en ole vihannut, paheksunut, kohdellut eri tavalla - ja heitäkin olen palkannut töihin. Itse asiassa se fb-kaveri, jonka meinasin heivata pois. Se riita, se lähti HUSUn Usari kirjoituksesta. Hieno kirjoitus sanoin, ja sitten mentiin. Lopulta oltiin niin syvissä vesissä, että aioin kaverin irtisanoa, mutta saimme sovituksi. Usein huomaankin olevani näissä keskusteluissa islamin puolella kristittyjä vastaan. Kertokoon se minun islamofobiasta.

Minä luotan järkeen, tilastoihin, faktaan, matematiikkaan, numeroihin... Olen kylmäverinen väittelija. Osaan olla mitä mielenkiintoisinta mieltä ja myös sellaista, jota kukaan ei uskalla. Olen kuullut sanottavan olevani kylmä, äärirationaalinen, asiakeskeinen, etäinen. Helposti voisi kuvitella, että olen tunteeton "kun en esimerkiksi ymmärrä" pakolaisten tuskaa. Kuitenkin uutisia lukiessa saatan itkeä. Ja kirjoitan tämän kylmän ja asiallisen blogin lisäksi myös runoja, olen aina kirjoittanut.

Ihminen ei aina ole sitä miltä näyttää tai tuntuu - varsinkaan netissä, jossa kukaan ei oikeasti tunne ketään. Siellä ihmnen on helposti toiselle susi. Leimat voisi jättää leimaamatta. Kerrankin, vapaasti lainaisin: mitä hyvää siinä on, että kohtelette hyvin läheisiänne, kohdelkaa hyvin vihollisia ja nettivieraita - siitä teidät tunnetaan.

Tunken tämä joka paikkaan, kunnes saan riittävät tuhannet lukijat, koska herätti tunteita ja ajatuksia. Ja jos ei Paavolaisen sanat kelpaa, niin lukekaa se Washington Postin artikkeli, siellä linkki

http://villepaavolainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/201336-todellinen-pakolaiskriisi-suljemmeko-taas-silmamme








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti